Greșeli pe care le faci în campaniile Google Ads care îți consumă bugetul
Tu folosești Google Ads? Se estimează că 63% din oameni au dat click măcar o dată pe o reclamă pe Google. Prin urmare, pentru multe afaceri, reclamele plătite pot fi una dintre cele mai eficiente metode de a genera vânzări.
Asta dacă le faci cum trebuie, bineînțeles 🙂
Hai să vedem ce să NU faci, dacă nu vrei să pierzi mai mult decât câștigi.
Să ai un Scor al Calității mic
În Google Ads, Scorul de Calitate este considerat un fel de alpha și omega. Dacă rulezi reclame pe Google, fără să ții cont de factorii ce influențează acest scor, vei fi dezavantajat din start.
Pentru fiecare cuvânt-cheie folosit în campaniile tale, Google atribuie un scor de calitate, de la 0 la 10.
Un scor de calitate mai mare îți scade costul-per-click și în același timp îți poziționează ad-ul mai sus în căutări.
Pentru un scor de calitate cât mai mare, te sfătuim să:
- Creezi un ad group dedicat pentru fiecare cuvânt-cheie și să te asiguri că acel cuvânt se regăsește în headline-urile și descrierile din ad.
- Compui un text relevant și de calitate pentru reclamele tale, care să îi determine pe utilizatori să dea click.
- Optimizezi pagina de destinație pentru fiecare cuvânt-cheie
Peste 100 de factori sunt luați în considerare în calculul scorului de calitate, dar dacă ai grijă să te ocupi de ce ți-am scris mai sus, ar trebui să ai un scor de minim 7 garantat.
Să folosești același ad pentru mai multe cuvinte-cheie
Este imperativ ca fiecare cuvânt-cheie să aibă propriul ad group și propriul ad!
Cu cât anunțul este mai relevant pentru fiecare căutare, cu atât vei avea mai multe click-uri, la un preț mai mic.
Să uiți de cuvintele-cheie negative
Indiferent de ce tip de potrivire a cuvintelor-cheie vei alege, cel mai probabil vei ajunge și în unele căutări care nu au nimic de-a face cu anunțul tău. Asta poate să ducă la cheltuieli mari (și inutile). Google poate să nu arate anunțul tău în aceste situații, dacă vei adăuga cuvinte-cheie negative la campania ta.
Pentru început adaugă cele mai evidente cuvinte-cheie negative, care nu vrei să îți ”declanșeze” anunțul. După, folosește-te de lista cu termeni de căutăre, ca să descoperi potențialele noi cuvinte de adăugat.
Nu ai setate și nu urmărești conversiile
Click-urile sunt bune, dar cel mai probabil nu folosești Google Ads pentru a primi click-uri. Vrei vânzări, înscrieri, descărcări.
Singurul mod prin care îți poți da seama dacă anunțurile tale au succes, este prin a-ți măsura conversiile.
Care cuvinte-cheie îți aduc bani și care îți mănâncă? Doar urmărindu-ți conversiile vei afla.
Trimiți utilizatorii direct pe pagina de start
Când oamenii dau click pe anunțul tău, unde sunt trimiși? Dacă răspunsul este pe homepage, deja pierzi bani.
Este nevoie să creezi pagini de destinație dedicate pentru ad-urile tale. Cu cât potențialii clienți ajung mai repede la ceea ce caută, cu atât mai rapid se vor transforma în cumpărători.
Tu ce greșeli crezi că faci în campaniile tale de Google Ads?