Ce este scorul de calitate?
Scorul de calitate este un instrument de diagnosticare ce indică calitatea și relevanța anunțurilor tale în comparație cu a altor advertiseri.
Scorul de calitate se calculează pe baza performanței combinate a trei componente:
- rata de click (CTR) estimată: probabilitatea ca anunțul să înregistreze clicuri atunci când este afișat;
- relevanța anunțului: cât de bine se potrivește anunțul cu intenția de căutare a utilizatorului;
- experiența legată de pagina de destinație: relevanța și utilitatea paginii de destinație pentru persoanele care dau click pe anunț.
Scorul de calitate se măsoară pe o scară de la 1 la 10 și este mai degrabă un indicator general al aspectelor pe care trebuie să te axezi pentru a îmbunătăți calitatea anunțului, nu un scor de optimizat.
De ce este important scorul de calitate?
Cu peste 5 miliarde de utilizatori, Google este nevoit să fie cât mai user-friendly cu putință și să ofere conținut de calitate. Scorul de calitate este important deoarece furnizează informații cu privire la anunțul tău, pagina de destinație și cuvintelele cheie, dar și cât sunt ele de relevante pentru utilizator. Algoritmul Google analizează conținutul tău asemenea unui consumator, care este interesat de cât este de intuitiv site-ul tău, cât de direct este ad-ul și dacă informațiile expuse sunt oneste și transparente.
Mai mult, scorul de calitate îți determină eligibilitatea de a apărea în căutările utilizatorilor, dar îți stabilește și poziția pe pagina de căutare. Cu cât scorul tău este mai mare, cu atât vei apărea mai sus pe pagina de căutare și vei fi implicit și mai vizibil.
Tips-uri pentru a îmbunătăți scorul de calitate
Cât de ușoară ar fi viața dacă scorul ar crește de la sine, dar din păcate trebuie să intervenim și noi cu mici schimbări și updates. Iată cum putem ajuta la îmbunătățirea lui:
- Alege cuvinte cheie care nu sunt nici prea generice, nici prea specifice: folosind cuvinte cheie mult prea generice, anunțul tău se poate pierde printre mulțimea de alte anunțuri, la fel cum folosirea de cuvinte cheie prea nișate pot să îți restrângă potențiala audiență.
- Restructurează anunțurile: pentru ca anunțurile tău să fie considerate relevante pentru Google, încearcă să le grupezi pe categorii, în funcție de factori precum audiența țintă, cuvinte cheie.
- Actualizează paginile de destinație în concordanță cu grupurile de anunțuri: dacă ad-ul se potrivește cu pagina de destinație și cuvintele cheie, Google va considera relevantă pagina de destinație (și implicit și anunțul).
- Îmbunătățește viteza de încărcare a paginii: experiența cumpărătorului este importantă pentru Google și este de dorit ca pagina să se încarce în timp util ca să-i capteze și păstreze atenția.
Acest scor de calitate odată obținut, trebuie întreținut în permanență, prin monitorizarea constantă a cuvintelor cheie și prin informarea continuă cu privire la schimbările de algoritm ale Google.
Concluzia ar fi că există destule moduri prin care îți poți îmbunătăți scorul de calitate și implicit să oferi ad-uri demne de absolute-top-of-page 🙂