Noi credem că pagina de destinație este oglinda website-ului și a afacerii tale. Vizitatorilor le va lua câteva secunde să ia hotărârea de a continua să îți exploreze site-ul sau de a-l părăsi, totul în funcție de prima impresie pe care și-o fac în momentul în care ajung pe landing page.
La pachet cu o pagină de destinație de calitate vin și o rată de respingere mai mică și o experiență mai bună a utilizatorilor.
Mai jos vei regăsi câteva mici sfaturi de luat în calcul în momentul în care îți creezi landing page-ul.
Asigură-te că site-ul tău are o navigare ușoară
Principalul scop ar trebui să fie o navigare cât mai facilă a utilizatorului, care să îi ajute să găsească ceea ce caută cât mai rapid și eficient. Dacă structura paginii tale neclară, este greu de folosit sau nu are o continuitate, acest lucru va genera frustrare în rândul vizitatorilor și îi va determina să părăsească pagina.
Pentru o navigare accesibilă, trebuie să ai în vedere un meniu bine organizat, pe categorii și, dupa caz, subcategorii, reprezentate de conținutul pe care vrei să îl prezinți pe site și la care utilizatorii să ajungă rapid. Fontul folosit trebuie să fie cât mai lizibil, iar categoriile din meniu să aibă titluri scurte, dar concise.
O bară de căutare poate fi utilă în cazul în care site-ul cuprinde suficiente produse.
Aceste metode vor facilita parcursul utilizatorilor pe site-ul tău.
Include CTA-uri eficiente
CTA (call-to-action) s-ar putea traduce în română ca și un îndemn la acțiune. Practic, este un mesaj care îți îndeamnă audiența la o anumită activitate specifică.
CTA-ul trebuie să fie scurt și să includă verbe la imperativ, care să atragă clientul spre a acționa. În același timp, contează atât culoarea, cât și localizarea CTA-ului. Astfel, cu cât este mai vizibil și iese mai tare în evidență, cu atât va avea mai mult efect. Ține totuși cont de estetica site-ului și alege design-ul în concordanță cu aceasta.
Alege-ți bine cuvintele
Fiecare cuvânt de pe pagina ta de destinație contează și este acolo cu un scop. Tot ceea ce nu este vital trebuie eliminat, pentru a evita o pagină aglomerată, plină de informație inutilă. Textul trebuie să fie clar, ușor de urmărit și cel mai important, corect din punct de vedere gramatical și ortografic. Totodată, este esențial să includă cât mai multe dintre cuvintele cheie pe care dorești să le targetezi.
Folosește doar grafică de calitate
Oamenii sunt mult mai atrași de imagini decât de cuvinte, ceea ce ne determină să le utilizăm în crearea site-urilor, dar mai ales pe pagina de start. Poze pixelate, neclare sau fără context vor dăuna credibilității afacerii tale. Folosește doar grafica la calitate mare, încadreaz-o bine în pagină și cu siguranță vei atrage atenția utilizatorilor.
Profită de social proof
Social Proof (dovadă socială) este un fenomen cunoscut și sub numele de influență socială informațională. Acesta se referă la persoane (potențialii clienții) care presupun că acțiunile / alegerile altora sunt corecte și implicit iau în calcul recomandările și părerile altora înainte de a lua ei înșiși o decizie. Social proof este indispensabil succesului, deoarece îți construiește reputația în rândul clienților.
Te sfătuim să plasezi o secțiune cu recenzii chiar pe landing page, pentru a valorifica părerile clienților fericiți și a-i convinge și pe alții.
Adaptează pentru mobil
Cel mai probabil citești acest articol de pe un telefon mobil, nu-i așa? Când 59% din traficul website-urilor este reprezentat de useri care folosesc telefonul mobil, cum să nu te gândești la optimizare pentru ei?
Aceasta ar trebui să fie cât mai sus în lista ta de priorități pentru site-ul tău. Niște mici exemple de adaptări pentru mobil ar fi butoane de CTA destul de mari să poată fi apăsate cu lejeritate cu degetul pe ecranul telefonului, dar și un design minimalist, ușor de urmărit și texte inteligibile.
Îmbunătățește viteza de încărcare
Se spune că trăim în era vitezei și credem asta se aplica și în cazul răbdării oamenilor în relație cu internetul. De câte ori nu te-ai lăsat descurajat de o pagina care se încărca greoi? Să știi ca orice timp de așteptare peste 3 secunde crește șansele site-ului tău de fi abandonat de utilizator. Prin urmare, fiecare secundă literalmente contează.
Verifică constant viteza de încărcare a site-ului tău și lucrează să o îmbunătățești (dacă este cazul).
Pagina de destinație este hotărâtoare în atragerea și reținerea vizitatorilor, dar și în transformarea lor în clienți. Este un tool de care noi ne folosim întotdeauna în publicitatea online. Îți recomandăm să te folosești de cele câteva sfaturi pe care tocmai ți le-am prezentat, pentru a avea un landing page de succes, care să îți aducă cât mai multe conversii cu putință. Testează ceea ce funcționează pentru tine, verifică periodic performanța și optimizează constant.
Dacă ai totuși nevoie și de puțin ajutor, nu ezita să ne contactezi 🙂