Mici sfaturi pentru a primi recenzii pozitive
De multe ori, încrederea clienților în business-ul tău este greu de obținut, indiferent de încercările noastre de a-l promova în mediul online. Conform mai multor sondaje, oamenii își bazează decizia de a cumpăra, în cea mai mare parte pe recomandările prietenilor și a familiei.
Totuși, vremurile s-au schimbat și recenziile online au înlocuit părerile apropiaților. Echivalentul modern al ”viului grai”, recenziile online, pot să facă diferența între succesul și eșecul afacerii tale și îți pot influența masiv vânzările. În prezent, puține lucruri mai influențează deciziile cumpărătorilor ca și recenziile.
De ce verifică lumea recenziile?
– să afle detalii despre produsul/serviciul pe care doresc să îl achiziționeze
– să reducă posibilitatea de a cumpăra ceva ce nu le este potrivit
– să descopere părerile altor clienți despre produsul/serviciul de care sunt interesați
Firește, scopul oricărei afaceri este să primească cât mai multe recenzii pozitive și să le folosească pentru a-și crește vânzările și a-și dezvolta imaginea brandului în online.
Iată câteva tactici pe care le poți folosi pentru a încuraja recenziile.
Facilitează procesul
Primul pas pe care îl poți face pentru a primi recenzii bune pentru afacerea ta e să ușurezi cât de mult posibil procesul pentru clienți. Cu cât este mai mare efortul ce trebuie depus, cu atât mai slabe șansele tale de a primi o recenzie.
Fii prezent pe platformele unde utilizatorii pot să își spună părerea, dar și pe social media, pentru a-ți face afacerea cât mai accesibilă utilizatorilor.
– Google My Business
– TikTok
– Youtube
Identifică momentul potrivit și cere feedback
Nu presupune că oamenii vor lăsa întotdeauna recenzii de la sine. Fă un efort activ pentru a cere feedback clienților. În funcție de produsul sau serviciul oferit, ia în calcul posibilitatea de a trimite un email clientului, în care să îi ceri părerea despre experiența avută și despre produsul/serviciul tău. Pentru unele produse/servicii, asta poate însemna un email trimis la câteva zile după primirea unei comenzi, timp în care clientul a avut timp să testeze produsul, sau o notificare imediată pentru a-i cere o părere despre experiența avută în interacțiunea cu afacerea ta. Ideea principală este să înțelegi parcursul clientului tău și să îl surprinzi în momentul în care se simte satisfăcut și dispus să împărtășească și cu alții acest aspect.
Profită la maxim de site-ul tău
Pagina afacerii tale trebuie să fie optimizată pentru a le permite clienților să lase comentarii simplu și rapid. Totodată, ar fi de preferat să aibă acces ușor la paginile tale de social media. În funcție de domeniul în care activează afacerea ta, poți apela la un Chatbot care să le răspundă potențialilor clienți la cele mai frecvente întrebări. Acest aspect îți poate îmbunătăți relația pe care o ai publicul tău.
Promovează recenziile
Dacă deja ești în situația în care ai recenzii pozitive, este momentul să le promovezi. Ce rost mai au ele dacă sunt ascunse într-o bază de date și nu sunt în văzul tuturor? Acest lucru ți-ar putea convinge potențialii clienți să cumpere produsul/serviciul oferit de tine, dar exista posibilitatea să îi și încurajeze să își împărtășească propriile păreri.
Adaugă o pagina de testimoniale site-ului tău, unde vei expune recenziile primite și pe care mai apoi o poți promova chiar pe pagina de start și în secțiunea ”Despre noi”.
Un alt mod prin care îți poți stimula clienții să scrie o recenzie este să adaugi o funcție de ”Spune-ne ce crezi” pe site, ca lor să le fie cât mai facil să își transmită opinia.
Răsplătește recenziile
Pentru majoritatea, timpul este printre cele mai prețioase resurse, așa că nu ne dorim să îl pierdem făcând lucruri care nu ne aduc valoare. Câteodată, este necesar să ne recompensăm clienții pentru timpul pe care și-l alocă pentru a ne lăsa o recenzie. În schimbul recenziilor, încearcă să oferi anumite stimulente, precum discounturi, coduri de reducere, cupoane, carduri cadou, gratuități. Clientul se va simți motivat și apreciat și tu vei primi în schimb o recenzie pozitivă și un client mulțumit, care cel mai probabil va reveni. Găsește metoda care poate aduce cele mai bune rezultate afacerii tale.
Răspunde tuturor recenziilor, chiar și celor negative
Este important să fii proactiv când vine vorba de feedback-ul primit de la clienți. Dacă cineva și-a răpit 2 minute din zi să îți scrie o recenzie, trebuie și tu la rândul tău să îți găsești timpul să îi răspunzi. De preferat ar fi ca replicile tale să aibă o notă personală și să eviți formulările reci și formale.
În cazul recenziilor pozitive, un simplu ”Mulțumim!” este de multe ori de ajuns. Când vorbim de recenzii negative, situația se poate complica, însă. Încearcă să nu fii defensiv în răspunsuri, să ai o atitudine cât mai profesionistă și să ajungi la o soluționare a problemei. Privește asta ca pe o oportunitate de a învăța direct de la clienți și de a-ți îmbunătăți serviciile. Este un lucru simplu, dar poate fi benefic relației cu clienții și implicit și afacerii tale.
Oamenii tind să aibă încredere în părerea altora și să o ia în calcul înainte de a lua anumite decizii, deci credem că merită efortul depus în a le facilita accesul la informația de care au nevoie pentru a lua o hotărâre.
Recenziile sunt un mod grozav de a lua pulsul afacerii tale, de a primi feedback, de a-ți îmbunătăți relația cu clienții și, de ce nu, să acumulezi alții noi.
Concluzia firească este că nu există o formulă magică care să-ți aducă recenzii pozitive, dar dacă ții cont de micile sfaturi enumerate mai sus, ai șanse mari să reușești să obții ceea ce îți dorești.