Contact Us:

670 Lafayette Ave, Brooklyn,
NY 11216

+1 800 966 4564
+1 800 9667 4558

CTA-ul este printre cele mai importante elemente dintr-o campanie de promovare. 

CTA, zis și call-to-action (apel la acțiune) reprezintă de fapt un îndemn specific direcționat spre publicul tău, ce are rolul de a-l încuraja să acționeze într-o anumită direcție. Este un cuvânt sau o frază menită să îți îndrume audiența spre ceea ce tu îți propui. Poate fi un simplu text, dar de cele mai multe ori, este un buton sau un link pe care poți da click și te va duce direct spre acțiune. 

Aceasta ”acțiune” poate însemna orice: o achiziție, completarea unui formular, abonarea la un newsletter, accesarea unui link, iar CTA-ul este ultimul pas spre acestea. 

Un call to action bun te va ajuta să îți ghidezi publicul spre a-ți deveni clienți. 

Dar ce beneficii mai aduce un bun call to action?

    • Elimină potențiala confuzie a clientului și îi arată exact încotro să o ia în traseul său și ce decizie să ia în continuare

    • Îți largește audiența, indiferent de canalul de marketing folosit

    • Îți îmbunătățește conversiile și vânzările, putând transforma simpli vizitatori în clienți 

Cum creezi un CTA care să îți aducă toate aceste beneficii?

Un call to action plasat la locul și momentul potrivit, va reuși să atragă atenția, iar audienței tale îi va fi greu să reziste să nu afle mai multe.

Începe cu verbe puternice

Nu ai prea mult spațiu pentru a transmite tot ceea ce îți dorești, așa că nu îl irosi. Fii direct și începe CTA-ul cu un verb care îndeamnă spre acțiune. 

Bineînțeles că, în funcție de specificul business-ului tău și de ceea ce îți dorești de client, verbele vor fi diferite.

Câteva exemple:

  • Cumpără
  • Comandă
  • Descarcă
  • Abonează-te
  • Sună
  • Programează-te
  • Solicită 

Folosește cuvinte ce provoacă emoție sau entuziasm

Orice decizie pe care o luăm este influențată de emoții prima dată și abia apoi intervine partea logică a creierului. Dacă îți dorești click-uri și conversii, va trebui să îți provoci audiența să reacționeze. Prin intermediul unui call-to-action care ”atinge” utilizatorul, vei reuși ceea ce ai plănuit. 

Un call-to-action bine ales te va ajuta astfel:

  • Provoacă entuziasm
  • Reduce incertitudinea și nesiguranța din rândul utilizatorilor
  • Inspiră încredere
  • Creează senzația de iminență/urgență de care ai nevoie pentru a vinde

Nu uita de punctuație! Un semn al exclamării adăugat la finalul CTA-ului va spori entuziasmul și îl va face să iasă în evidență.

Oferă un motiv de a acționa

Cu alte cuvinte, spune-le oamenilor ce primesc în schimbul acelui click. Un bun exemplu de call-to-action în acest caz ar fi ”Comandă acum și primești o reducere de 50%”. Nu numai că ai subliniat care este acțiunea pe care ți-o dorești din partea audienței tale (să comande), dar le-ai dat și un motiv să o facă, prin anunțarea unei reducere direct în CTA.

Profită de FOMO

FOMO, un acronim pentru fear of missing out înseamnă, în traducere libere teama de a nu rata ceva. Acest fenomen este de fapt un foarte bun mod de a motiva lumea să acționeze. În momentul în care oamenii cred că vor pierde o oportunitate, care nu se va mai ivi prea curând, vor fi mult mai dispuși să reacționeze.

Un moment bun de a profita de FOMO este, de exemplu, în timpul unor campanii de reduceri, pe o perioadă limitată.

Similar cu ceea ce am amintit mai sus cu privire la cuvintele ce provoacă emoție sau entuziasm și acest fenomen de FOMO te poate ajuta să faci rost de click-uri.

Folosește numere

Consumatorii răspund pozitiv când văd numere, deoarece îi ajută să determine mai ușor valoarea unei oferte. 

Câteva exemple de situații când te poți folosi de acest sfat:

  • Dezvăluie prețul unui produs direct în CTA – utilizatorul va ști de la început această informație și va da click doar dacă este cu adevărat interesat și dispus să cheltuie acea sumă de bani. Astfel, vei elimina click-urile inutile, care îți vor cheltui doar bugetul.
  • Evidențiază reducerile prin procente – reducerile sunt tot timpul atrăgătoare, dar oamenii sunt mai predispuși să acționeze în momentul în care văd o valoare concretă a lor.

Folosirea numerelor în CTA, nu doar că va atrage consumatorii, dar poate să îi și filtreze.

Fă-l cât mai atractiv

Design-ul pe care îl alegi pentru CTA va impacta eficacitatea lui. Folosește-te de culori diferite, care să iasă în evidență pentru textul și butonul de CTA, pentru a atrage atenția. În acest mod, vei îmbunătăți vizibilitatea CTA-ului și îți vei ajuta audiența să îl găsească mai ușor.

Plasează-l eficient

Trebuie să gândești strategic în momentul în care alegi poziția pe care o va avea CTA-ul. Unde îi este utilizatorului cel mai ușor să îl sesizeze și să îl acceseze? Poate fi la sfârșitul unei postări de pe blog, un buton undeva la marginea unei pagini de pe site, dar în cadrul unui e-mail. 

Din moment ce creierul tinde în mod natural să citească din sus în jos și de la stânga la dreapta, este considerat că cel mai eficient loc pentru un buton de CTA este undeva în josul unei pagini, în partea dreaptă.

Testează, testează, testează

Din păcate, în digital marketing, totul este un ciclu de încercări și erori, iar CTA-urile nu fac excepție. Încearcă două sau mai multe variante de CTA și vezi ce rezultate vor livra. În acest mod, poți afla comportamentul audienței tale și implicit, la ce reacționează mai bine.

Din moment ce creierul tinde în mod natural să citească din sus în jos și de la stânga la dreapta, este considerat că cel mai eficient loc pentru un buton de CTA este undeva în josul unei pagini, în partea dreaptă.

 

Să creezi un call-to-action eficient implică înțelegerea audienței, setarea unor obiective clare și folosirea unui copy persuasiv și a unui design care să iasă în evidență. Implementând toate acest bune practici și testându-ți CTA-urile, vei putea să îți îmbunătățești conversiile și să îți dezvolți afacerea. Cu abordarea potrivită, îți vei transforma niște simpli vizitatori în clienți plătitori. Nu uita că CTA-ul este de multe ori ultimul pas din traseul clienților, deci fă-l să conteze!

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *